top of page

Средњошколци и фолклор

Фолклор представља стваралаштво једног народа. У КУД-овима под термином фолклор подразумевамо народну игру и певање, као и извођење обичаја на сцени. Поред различитих кореографија игара из читаве Србије, у КУД-овима чува се велики број оригиналних примерака народне ношње, али и мноштво реплика рађених по узору на оригинале. Ево шта су о фолклору рекли чланови КУД-а „Авалски цвет“ из Пиносаве:


Ђорђе Здравковић (аутор текста), Правно-пословна школа: „Везан сам за фолклор од своје четврте године и та љубав према традицији траје и дан-данас. Фолклор је за мене спој патриотизма и незаборавних пријатељстава широм света. Лично сам имао прилике да са културно-уметничким друштвима обиђем Литванију, Швајцарску, Италију као и цео регион. Сматрам да је веома важно очувати традицију баш кроз фолклор, јер је то највернији сликовити опис неког времена. Такође сам се сусретао са различитим вршњацима који немају представу шта је фолклор и колико је значајан, већини је то било скакутање по сцени у ношњи, али кроз разговор схватили су какве могућности и доживљаје пружа фолклор.”


Лана Грбић, Архитектонска техничка школа: „Кренула сам на фолклор у шестом разреду основне школе. Волим да се у слободно време бавим ручним радом, плетењем, везом и шивењем тако да радо помажем у сређивању ношње. Путовања су најлепши део читаве приче, ту уознајемо културе других народа и наравно на најлепши могући начин представљамо Србију- игром и песмом. Поред мноштва игара и песама научила сам да плетем и плетенице, јер је то наша традиционална фризура. Фолклораши су једна велика породица, ту је окупљено много деце из различитих школа, а све нас веже исто – љубав према очувању традиције.”


Ненад Стефановић, Медицинска школа: „Ја сам на фолклор кренуо недавно, на наговор другара из краја, јер сам желео да проверим ту причу о незаборавним путовањима и дружењима. Морам признати да се не кајем. Цела екипа ме је веома добро прихватила и сви су ми радо помогли да што пре научим кораке. Многи дечаци, и сам сам био један од таквих, имају различите предрасуде о дечацима који иду на фолклор, рецимо да су балетани или да су просто мање дечаци, неспособни за било шта сем да трчкарају по сцени. Испоставило се да је учење кореографија и корака прилично компликовано и да екипа дечака са фолклора врло радо одлази на терен да игра фудбал, не могу да кажем да су неспособни за то. Фолклор не могу назвати баш спортом, али дефинитивно има већу важност од фудбала јер чува наш идентитет, традицију и сведочи о томе ко смо.”

Из ових изјава можемо закључити да су средњошколци свесни колики значај има њихово чланство у КУД-у и да је битно очување нашег нематеријалног културног наслеђа. Ма колике предрасуде имали, сви који су једном крочили у салу на пробу или на сцену да одиграју наступ, нису се покајали. Многа пријатељства, али и љубави дешавају се на турнејама и почињу баш у КУД-у.


Ђорђе Здравковић I-2

Актуелно:
Скорашње објаве:
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
Химна прихватилишта за децу
bottom of page