top of page

Републичко такмичење из Реторике и беседништва

Републичко такмичење из Реторике и беседништва одржано је 18.3. 2023. године на Правном факултету Универзитета у Београду, а посебно је значајно то да је наша школа била овогодишњи домаћин. Гостима и учесницима се обратила директорка наше Правно-пословне школе – Јулија Ђорђевић и пожелела добродошлицу, а затим и Наташа Михајловић – професорка овог предмета, која је госте и довела ове године у наш град освојивши прво место на прошлогодишњем такмичењу.

Поред тога што смо имали прилику да чујемо одличне говорнике из целе Србије, који су представили занимљиве теме и размишљања, успели смо такође да ухватимо моменат да разговарамо са познатим филмским и позоришним глумцем и чланом жирија – Милорадом Микијем Дамјановићем.


Ево која су његова мишљења о оваквој врсти такмичења:


1. Какви су Вам утисци о данашњем такмичењу?

Морам признати да сам први пут у жирију за беседништво. Често сам у жиријима позоришних фестивала и рецитаторских такмичења, али ово је први пут да је у питању беседништво. Било ми је јако интересантно, упознао сам пуно младих људи, као и колеге из жирија, који су врло занимљиви људи. Јако сам срећан што сам био део овога.


2. Како је бити у позицији жирија?

Ово ми није први пут, али морам признати да је сваки пут помало незахвално. Свако од такмичара очекује да је најбољи, али ја сам се трудио да будем објективан, као што сам и на свим осталим такмичењима.Пошто не знам ове људе, водио сам се интуицијом и личним осећајем.


3. Како ово такмичење утиче на младе људе?

Мене је веома изненадио број учесника, али волео бих да је већи број људи данас овде. Ја мислим да изговорена лепа и чиста реч може само да допринесе свима нама.


4. Да ли ово такмичење помаже младима да стекну самопоуздање?

То пре свега! Данас смо видели такмичаре који су у првом наступу били стидљивији и повученији, а већ у другом наступу, у категорији импровизације, наступили су са много више самопоуздања.



5. Које су основне особине које добар говорник треба да има?

По мом мишљењу:чист говор, исправну дикцију, јасну мисао, говор тела који прати ту мисао, а неусиљени говор тела. То је нешто што сам данас имао да замерим појединим такмичарима. Сматрам да треба да има мисао коју је сам написао, али не да је научи напамет, него да да утисак слушаоцу да је та мисао дошла из његове главе.Слушао сам многе учеснике који су учили текст напамет, а ја сам више желео то да чујем као њихове тренутне мисли.


6. Колико реторика утиче на ваш посао глумца?

Реторика више утиче на области око мог посла, а то су интервјуи, пресконференције...и тако даље. Што се тиче мог посла, битнија је беспрекорна дикција и артикулација.


7. Да ли сте се пре глумебавили јавним наступима? Колико је то утицало на вашу каријеру данас?

Само то је и утицало, јер сам ја још као мали почео да говорим поезију и да се такмичим на смотрама рецитатора.Био сам три пута првак Србије у рецитовању. Заправо ме је то и натерало да почнем да размишљам о томе да се бавим глумом.


8. Зашто је по Вашем мишљењу реторика битна?

Битна је за став човека, за то како се некоме представљате и како неко стиче први утисак о вама, и какав је заправо тај утисак.Неко првенствено развија тај утисакна основу разговора са вама. Ја бих волео да и даље буде тако, односно да људе ценимо по ономе што мисле и по ономе што излази из њихових уста, а не по изгледу или било чему другом.



Захвалили смо се глумцу на издвојеном времену и радујемо се будућим учествовањима у оваквим дешавањима, јер знамо да ће наша школа наставити да нам пружа мноштво могућности и шанси да унапређујемо нашу личност.


Софија Голубовић, 2-4

Вања Петковић, 2-4

Актуелно:
Скорашње објаве:
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
Химна прихватилишта за децу
bottom of page