top of page

Праг

Приликом нашег обиласка Централне Европе обишли смо и престоницу Републике Чешке, град Праг. Поред свих градова које смо обишли међу којима су Беч, Дрезден и Братислава, Праг је град који је мени привукао највећу пажњу.

Праг је један од најочуванијих градова Европе, па је и због тога његова историјска знаменистост под заштитом УНЕСКО-а. Због очувања и богатства познат је јоши као „Злтни Праг“. Од како је основан носи назив Праг или Праха, што у преводу на наш језик значи „кућни праг“. Током обиласка Прага, имали смо прилику да пловимо реком Влтавом, и видимо све знаменитости које се крстарењем боље виде.

Град Праг се дели на два дела, Стари и Нови Град, који се налазе на левој и десној обали Влтаве, које спајају више мостова од кјих је најзначајнији Карлов мост. Настао у доба Карла IV или Валцава, када је овај град доживео највећу моћ. Поред Карловог моста саградио је и чувену Катедралу Светог Вида, прву готичку катедралу у Централној Европи. Затим је Карло IV основао и Карлов универзитет, један од првих униврзитета северно од Алпа. Знаменитости које смо обишли и које су ми привукле пажњу јесу Старометске намести, Астрономски сат, Катерала Светог Вида и Јеврејска четврт. Најзначајнија историјска грађевина која ми је привлукла пажњу јесте Катедрала Светог Вида, која ме је импресинирала не само својим ентеријером, већ и својом унутрашњом лепотом, а затим и самим својим настанком.

Поред значајних историјских грађевина наша екскурзија је била посвећена и једном од најпознатијих чешкох писаца Франца Кафке. Франц Кафка рођен је у граду Прагу, јеврејског порекла, сматра се једним од највећих аутора 20. Века. Прошли смо поред куће у којој се родио Кафка, као и поред куће у којој је провео свој живот, недалеко од Катедрале Сетог Вида.

Било је ово једно лепо и узбудљиво путовање које ће ми остати у сећању и због тога што сам имала приллику да посетим такав град и због друштва које ми је улепшало ово путовање.


Актуелно:
Скорашње објаве:
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
Химна прихватилишта за децу
bottom of page