top of page

ИНТЕРВЈУ СА УЧЕНИКОМ ГЕНЕРАЦИЈЕ

У школи се на крају сваке школске године бира уечник генерације, који се својим знањем, залагањем и узорним понашањем, истакао током свог школовања. Претходне школске године, за ученика генерације изабран је Душан Брујић, ученик тадашњег одељења 4/2.

1. Пре свега, честитам ти да победи у избору Ученика генерације. Како се осећаш, да ли си поносан на себе?

Хвала пуно. У тренутку када сам сазнао да сам проглашен био сам пресрећан. Много ми значи овај успех и ово је велико достигнуће. Поносан сам на себе, највише због свега што сам урадио протеклих неколико година и ова награда је само резултат свега тога.

2. Да ли си у средњој школи пуно учио?

Увек сам био одговоран и учио на време, али сам остављао времена и за друге активности, породицу и пријатеље што је такође веома важно. Много ми је помогло то што сам пратио на часовима и слушао предавања професора. То ми је омоћило да много брже и лакше научим. У суштини мислим да није важно колико учите, већ колико научите и тиме сам веома задовољан.

3.Јеси ли имао времена за спорт и ваншколске активности?

Увек! Свакодневно пратим спортска дешавања и што је још важније трудим се да будем активан. Здравље би требало да буде на првом месту и зато спорт поред школе мора бити један од приоритета. Тенис сам дуго тренирао, сада се бавим рекреативно, али наравно има још спортова које волим. Ваншколских активности има много, али сам увек желео да радим ствари које волим. Уживам у читању књига и гледању филмова, али и у путовањима и упознавању других култура.

4. Колико читаш? Који је твој омиљени писац и зашто?

Волим да читам. Нисам један од оних људи који прочитају књигу за дан, али се трудим да сваког месеца бар нешто ново прочитам. Када желим да се опустим и одморим читам модерне романе и трилере, али не бих могао да издвојим омиљеног писца. Од класичних писаца бих издвојио Русе, Толстоја и Достојевског јер сматрам да је њихов начин писања невероватан, пун маште и стварних осећања. Од наших писаца бих се одлучио за Црњанског и Андрића.

5. Који су ти предмети били најинтересантнији?

Традиционално волим историју, географију и економију и то су једни од мојих омиљених предмета. Такође језици су нешто чему сам независно од школе посвећен и много ми је драго што ми је мој смер, пословни администратор, омогућио да учим осим енглеског и француски језик. Одлично је што су у смер укључили и предмет пословни енглески уз помоћ ког сам унапредио знање енглеског и научио пословну терминологију. Такође предмет вештине комуникације је нешто веома посебно и занимљиво.

6. Да ли си некада био оштећен за неку оцену?

Био сам неколико пута, али нисам дозволио да ме то омете. Неправде увек има, данас нажалост много и наравно боли ме свака неправда, али да бисмо били успешни не смемо јој посветити превише пажње.

7. Када би могао да направиш једну измену у плану и програму смера ПА, која би то измена била?

Тешкко питање. Наравно увек има простора за побољшање. За почетак бих сигурно увео историју све четири године јер сматрам да је веома важно да млади знају историју посебно историју своје земље и свог народа. Додао бих да смо за неке предмете можда превише времена избули радећи исте ствари или не радећи ништа, али мислим да ту није кључан предмет, већ професор и на који начин он распореди време.

8. На којим си све такмичењима учествовао током средње школе?

Учествовао сам на многи такмичењима. За мене су вероватно била најбитнија такмичења из историје и енглеског. Жао ми је што нажалост нисам био у могућности да учествујем и на такмичењу из француског јер се сва такмичења из језика сваке године одржавају у исто време исти дан. Надам се да ће то у будућности променити јер сам сигуран да постоји још деце која желе да се такмиче из више предмета. За крај бих издвојио и такмичење из беседништва, које ми лично много значило јер сам успео да превазиђем трему која ми је била велики непријатељ.

9.Како си се одлучио баш за те предмете?

То су моји омиљени предмети и диван је осећај такмичити се у нечему што те занима и показати своје знање.

10. Колико дуго си се припремао за такмичења?

За историју ми је требало много времена. На почетку сам мислио да већину ствари знам и јесам оне битне, међутим на такмичењу заиста морате све да знате. Требало ми је доста времена да спремим три књиге, али сам срећан што сам сазнао много нових ствари. Што се тиче енглеског, нисам се пуно спремао јер сам већ независно од тога спремао материју за полагање испита за C1 (напредни ниво) диплому.

11. На резултат са ког такмичења си највише поносан­?

Највише сам поносан на резултат са такмичњња из историје и презадовољан сам коначним резултатом. Путовање у Нови Пазар на републичко такмичење је за мене била велика награда. По први пут сам имао прилику да упознам ове пределе наше прелепе земље и обиђем многе српске светиње. Такође сам упознао много нових људи.

12. Завршио си средњу школу, какви су ти планови за будучност?

Ово је био само један

корак на путу ка циљевима које сам себи зацртао. Следећи корак је свакако факултет, али желим много тога да постигнем након тога. Пре свега бих желео да на неки начин допринесем нашој земљи и људима у њој, али то неће бити лако. Надам се да ћу остварити своје снове.

13. Да ли ти је жао што напушташ Правно-пословну школу, њене ходнике и учионице?

Никад није лако када се заврши неки период нашег живота и тешко је то прихватити. Драго ми је да из наше школе излазим као нова и боља особа. Биће тешко одвићи се и сигуран сам да ће ми недостајати атмосфера, другови и професори. Ово је било успешно поглавље мог живота и надам се да будућност носи много нових прилика и искушења.

14. И за крај, шта би желео да поручиш будућим генерацијама Правно-пословне школе?

Пре свега да не дозволе себи да неозбиљно схвате обавезе и да им циљ буде само да завше школу. Битно је да заиста савладају градиво и науче много тога, а не да прођу са зацртаним просеком. Да имају достојанства и не моле за оцене, јер никад осећај није исти кад је оцена заслужена и кад је поклоњена. Мој савет свим будућим ученицима је да се укључе у рад секција и ваннаставне активности. Такође да се такмиче, да се потруде да нашу школу представе на најбољи начин и пре свега да оставе свој лични печат и остваре се у нечему. Наша школа пружа многе прилике, било би лепо да се што више ученика у будућности укључи у новинарску секцију, дебатни клуб, али и многе волонтерске догађаје. У сваком случају свима желим срећу и једно лепо искуство.


Актуелно:
Скорашње објаве:
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
Химна прихватилишта за децу
bottom of page